Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Od folkloru k world music: Hudba a prostor
Uhlíková, Lucie ; Přibylová, I.
The conference edited proceedings on folk and ethnic music, modern folk music and world music.
Music and politics: How musicians and their music become a factor in political discourse.
Ma, Liangliang ; Benáček, Vladimír (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
1 Abstract The thesis emphasizes music and politics, discussing how musicians and their music become a factor in political discourse. As a powerful media, music can be involved in politics and used by politics. The thesis has categorized several ways of musicians and their music become a factor in the politics and also has listed special examples. According to dimensions of human interests, politics of power, politics of money and politics of behavior can be the three main intentions of music getting involved in politics. Musicians and politicians though have many intentions to let the music get connected to politics, the thesis finally reaches the conclusion that they are all for the result of the collective action of the people to achieve higher mutual interests. Keywords Music, Politics, Political Communication, Collective Action, Human Interest
Fetiš nejstaršího zvuku. Věda, politika a fascinace počátky nahrávání zvuku
Kratochvíl, Matěj
Vynález fonografu na konci 19. století zahájil posedlost zvukovým záznamem jako historickým dokumentem. Tím se stal důležitou součástí lidské potřeby vytvářet příběhy z archivních materiálů a dívat se na ně jako na součásti objektivní pravdy, přímé spojení s budoucností. S rostoucí dostupností historických zvukových dokumentů stoupá nutnost kritického pohledu na tyto prameny a na jejich využití coby stopy vedoucí k počátkům konkrétní kapitoly v hudební historii. Tato studie ukazuje, v jakých ohledech lze fenomén zvukového záznamu chápat jako počátek čehosi nového a v jakých případech může být tento dojem zavádějící. Ať již neúmyslně, či pod vlivem politických nebo jiných motivů mohou nahrávky prezentovat hudbu v proměněné, často zkreslené podobě. Autor se snaží – se zvláštním zřetelem k tradiční hudbě – formulovat některé obecné myšlenky, jež bychom měli mít na paměti při práci s historickými nahrávkami, abychom nepropadli přílišné fascinaci „historií hovořící přímo k nám.“

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.